Agro-el píše:
Dobrý den,
rádi bychom jako společnost Agro – El reagovali na výše proběhlou diskuzi, na níž jsme byli anonymně upozorněni. Kvalita nabízených olejů je pro nás prvořadá a vážíme si všech našich zákazníků. Vstup do internetové diskuze je poněkud nestandardní, přesto považujeme za vhodné uvést některé výše uvedené informace na pravou míru.
Skladovací prostory:
Označit námi používaný sklad za hangár je přinejmenším zavádějící. Jedná se o historické (památkově chráněné) selské budovy z 18. století. Tyto budovy mají velmi silné kamenné zdi. Od rozsáhlých půdních prostor je sklad oddělen silným betonovým stropem. Teploty skladovacích prostor jsou tak poměrně stabilní a v průběhu léta dosahují v průměru 20°C. Oleje samozřejmě nejsou vystaveny ani přímým vlivům slunečního záření.
Sklad navíc slouží pouze pro vyzvednutí zboží a jako mezisklad pro distribuci. Oleje v něm nejsou ani lisovány ani dlouhodobě skladovány (obzvláště lněný olej – není skladován vůbec). Lněný olej je lisován vždy po určité době na základě nahromaděných objednávek (což také způsobuje mnohdy poměrně dlouhou dodací dobu). Po vylisování je olej převezen do zmíněného skladu, odkud je okamžitě distribuován zákazníkům (v průměru do 24 h). V případě lněného oleje to znamená, že se našim zákazníkům dostane na stůl cca 2 – 4 dny po vylisování.
Poznámka k fotografii:
Oleje jsou lisovány za studena, nejsou nijak tepelně zpracovány, rafinovány a, což je pro vysvětlení velmi důležité, nejsou filtrovány, pouze sedimentovány. Sedimentací nikdy nedojde ke 100% vyčištění oleje. Olej proto v menší míře sedimentuje neustále. Usazeniny jsou samozřejmě více patrné v nádobách většího objemu (sediment u 5l kanistru je větší než u 250 ml sklenice). Objem usazeniny se liší z různých důvodů (např. různá várka lněného semínka – lisovány jsou pouze odrůdy potravinářského lnu setého, dále výrobní proces – olej sedimentuje v nádobách o větším objemu a následně je stáčen, první natočený kanistr/sklenice obsahuje méně sedimentu než poslední)
Dle našeho názoru je na fotce patrná běžná usazenina, která je naprosto nezávadná a nesnižuje kvalitu oleje. S plísní nebo snad houbou, jak je zde spekulováno, jsme se nikdy nesetkali. Je možné/pravděpodobné, že kanistr na fotce byl majitelem skladovaný v jiné poloze, než ve které byl focen (poloha usazenin by tomu napovídala).
Další informace na anonymním diskusním fóru nebudeme zveřejňovat. Jakékoli relevantní dotazy týkající se výroby a distribuce námi nabízených olejů jsme připraveni zodpovědět přímo našim zákazníkům. Proto bychom touto cestou rádi požádali naše případné zákazníky z řad zde diskutujících, aby neváhali obrátit se přímo na nás. Dotazy a podněty se vždy zabýváme a zpětné vazby od zákazníků si velmi ceníme.
kolektiv Agro – El
Dobry den,
je dobre vedet, ze se starate o spokojenost zakazniku, ale musim s Vami zasadne nesouhlasit ohledne doby dodani. Vami proklamovane 2-4 dny na stul zakaznika jsou opravdu mylny udaj. Mam olej z kvetnoveho lisovani a musel jsem se s Vami asi 3krat telefonicky spojovat ohledne doby dodani a NASLEDNE telefonicky urgovat postovni organy. I pres moje vsechny urgence byl (dle Vasich slov) olej vylisovan v sobotu a teprve v tydnu byl balen a TEPRVE ve ctvrtek byl odeslan. Bydlim v Praze a naivne jsem ocekaval, ze jej dostanu v patek, ale olej dorazil az v pondeli pricemz samozrejme lezel nekde na poste v teple mistnosti. Pokud dobre pocitam, tak se jedna o 8 dnu.
S pritelkyni jsme velice peclive olej ochutnavali zda-li je v poradku a rekl bych, ze to bylo na hranici. Pokud by se podobny postup opakoval pri dalsi dodavce tak uz rozhodne balik nevyzvednu, protoze se jedna o mystifikaci zakaznika a nebudu s vedomim prebirat zlukly produkt.