Nedivíme se že poptávka trhu ovlivňuje cíleně vše ostatní...ale ne vždy ku prospěchu lidem...
Nelze se divit že např.i lékaři jsou "okrádáni" o informace alternativní medicíny a holistického přístupu(i když čest výjimkám), vlivem různých farma lobby...a přiznejme si, i poptávkou většiny lidí pro které je péče o své zdraví přítěží a rádi ji přenechají přece těm vystudovaným a Vyvoleným(státem
)...).
(Totéž by se dalo říci o mnoha školách...zvláště základních, kde se již děti učí nemyslet a přebírat pouze názory AUTORIT nebo kohokoli- z internetu, než aby více četli různé zdroje, porovnávali, a dělali si časem svůj vlastní názor....
Dobrá debata o neutěšeném stavu školství a cestě ven(i pro rodiče
):
http://www.dedekkorenar.cz/diskuze/tema/1096.html )
Kniha Prof.Liessmanna "Teorie nevzdělanosti" vyšla v edici 21.století nakladatelství Academia.
http://www.kosmas.cz/knihy/145045/teorie-nevzdelanosti/systematicky dovozuje, že
mnohé z toho, co se propaguje pod názvem „společnost vědění“, jsou jen rétorické fráze. Ve skutečnosti nejde o ideu vzdělání a vědění, ale o silné politické a ekonomické zájmy. Čím víc se přísahá na hodnotu vědění, tím rychleji ztrácí vědění a vzdělání hodnotu, a jak uzavírá autor, „kapitalizace ducha“ ústí v nevzdělanost.
Co je to vzdělání? Proč usilujeme o vzdělání? Abychom se lépe uplatnili ve světě a vydělali víc peněz? To jsou otázky, které klade ve své knize rakouský myslitel Konrád Paul Liessman. Odpovědi jsou překvapivé a
velmi kritické k dnešnímu akademickému prostředí.
http://www.academia.cz/edice/21-stoleti.htmlPetruška Šusterová o této edici a knihách co tam vychází, píše mj.toto:
"...věda může být (a bývá) omylná, čistě vědecký přístup ke světu odlidšťuje naše poznání. Věk, ve kterém jsme žili a ve kterém jsme se naučili myslet, končí, nebo už možná skončil. Musíme se kriticky zamyslet nad světem, v němž se nacházíme, a znovu uvažovat, jak se k němu stavět.
Podobně neotřelý a kritický pohled mají i další autoři, jejichž díla v edici 21. století vycházejí.
Globalizace, společenský řád a jeho rozvrat nebo přechod k informační společnosti – to jsou hlavní témata dalších svazků z této edice. A všichni autoři zkoumají svět kriticky, s jistými obavami a nadějemi, ale vždy s varováním: budeme-li nové jevy měřit starým metrem, můžeme se snadno dostat na scestí.
Nepochopíme-li včas obrovské změny, kterými bychom mohli symbolizovat jedenadvacáté století, a nenajdeme-li na ně přiměřenou reakci, mohl by nás nový svět zcela odlidštit a rozdrtit. Lék tito myslitelé často paradoxně nacházejí v myšlenkách, které by měly být – a bývaly - samozřejmé, ale které jako by dvacáté století se svými krutými válkami a nástup věku bezbřehého konzumu odsunulo jako bezcennou veteš. Jenže nevrátíme-li se k nim, varují autoři knih z edice 21. století, může se bezcenná, konzumující a bezmyšlenkovitě vraždící veteš stát z nás..."