Vševěd píše:
Podlehnul jste reklamě pane Jardo... a komerci... už Vás dostali, ani jste si nemusel zapnout televizi:-)
Podlehnutí reklamě je, pokud někdo nabude dojmu, že musí kupovat pouze nebo hlavně nějakou konkrétní značku nějakého výrobku(pokud jste si nevšiml, nabídl jsem několik variant a předpokládám že na podobném principu mohou začít vyrábět i jiní).
Kdo má tu možnost ušetří nejvíce, když bude chodit bosky- to je nejzdravější(ovšem ne na asfaltu ale v terénu!, pan Jarda se vyjádřil k asfaltu pokud jste si nevšiml, pokud máte lepší variantu pro chůzi po asfaltu tak ji předložte-kritizovat a bořit umí každý, ale budovat a snažit se stavět už každý neumí...
, ale i vy se to můžete naučit pokud opravdu budete chtít...
)
....i když by člověk při nákupech a v práci bosky vypadal dost podivně...ale doporučuju shlédnout třeba Bobbyho McFerrina, ten zásadně své koncerty koná naboso!!! (dokonce sem viděl i video, kde diriguje věhlasný vážený orchestr kravaťáků, opět naboso...!!
(Bobby Mc Ferrin to nedělá z exhibicionismu, ale jako černoch a zpěvák jazzu, a přírodních zvuků, má velmi blízko ke všemu přirozenému...
)
Podlehnutí reklamě je i začít si třeba myslet, že lehce roztíratelný margarín s přidanýma mnoha vitamínama, je skutečně zdravý....apod.
Soudný člověk může zkusit bez předsudků co chce, i se o o své dojmy a názory podělit s ostatními, a pokud časem zjistí že se mýlil, mohou si poučení takto vzít i ostatní.
Na panu Jardovi se mi líbí, že dokáže promptně na leccos vyjádřit svůj názor - podpořený buď lety zkušeností nebo okamžitým dojmem selského zdravého rozumu(nebo obojí
...)... samozřejmě i s rizikem že se občas může i mýlit...jako ostatně každý člověk-viďte pane Vševěde...(ale souhlasím s Vámi že opatrnosti není nikdy nazbyt a snadno můžeme podlahnout sebeklamu-nebo Vám se to nikdy nestalo??-to by jste byl opravdu génius...)
Pan Jarda o sobě neříká že ví všechno, ani že je neomylný...(to že téměř každému odpoví, je trpělivá snaha přivést více lidí ke zdravému rozumu...což mnohdy nějaký čas trvá...).
Ne každý by dokázal jít takto "s kůží na trh", kde se po něm pak může kdekdo vozit...
PS: pokud někdo nabyl dojmu že nabádám aby lidi vyhodili televizi, tak se mýlíte, rád se podívám na pěkný film...pokud mi jej ovšem často nepřerušují reklamy....málokdo je však schopen vypnout televizi a pustit si ten film bez reklam z DVD...to raději pohodlně mnoho lidí dřepí před telkou a "nechá se bavit"(chápu-jsou utahaní z práce a vyšťavení...) a skousnou i ty reklamy když prostě něco chtěj dokoukat v telce.
PPS: Já v zásadě neodsuzuju řemeslo (to spíš obsah) reklamy. Málokdo ví, že se od reklamního řemesla můžem i leccos opravdu DOBRÉHO přiučit. Vera Birkenbihl vydala mnoho knih, kde ukazuje jak podpořit myšlení a učení, využitím mimo jiné i prvků tzv. info-tainmentu (zábavného zpravodajství a reklam), k podpoře zvídavosti mozku (je známo že dítě se lépe učí sprostá slova a cokoli co je nějak zvláštní, než suché vzorečky a vyjmenovaná slova...mimochodem tohoto efektu využil i hluboce věřící Komenský v díle Brána jazyků otevřená!
).
Doporučuju např.její knihu "Nebojte se myslet hlavou", mluví tam o různých metodách k podpoře paměti a rozvoji myšlení, a taky o tom jak ZDRAVĚJI ovládat televizní návyky(+ i jak využít doby reklam na něco jiného než na tupé civění na bednu).